Tefal

O značke Tefal

Francúzsky chemik Marc Grégoire prijal výzvu vyrobiť rybársky vlasec z novinky – skleného vlákna, ktoré malo nahradiť dovtedy používaný bambus. Prvým problémom, ktorému musel čeliť, bolo zachytávanie skleného vlákna počas procesu sušenia na rukoväti. Grégoire sa rozhodol experimentovať s použitím novinky polytetrafluorethylénu (PTFE/teflón). Išlo o termoplast s výraznými nelepivými vlastnosťami, ktorý ako prvý pripravil v roku 1938 chemik Roy J. Plunkett v americkej spoločnosti Dupont de Nemours. Druhým problémom, ktorému Grégoire čelil, bola otázka, ako vytvoriť väzbu PTFE na kov. V roku 1954 sa Marcovi Grégoiremu podarilo nájsť riešenie, ktoré spočívalo v zdrsnení povrchu kovu hydrochlorickou kyselinou a následnom nanášaní PTFE vrstvy pod tlakom na povrch, kde držala práve vďaka vytvoreným nerovnostiam. Problém výroby rybárskeho vlascu bol vyriešený. Avšak bol tu tretí problém – táto novinka nenašla medzi spotrebiteľmi žiadnu odozvu. Je možné využiť túto prevratnú myšlienku aj v kuchyni? Manželka Marca Grégoireho prišla s myšlienkou použiť teflón ako povrch na hliníkovú panvicu. Steak sa opekal bez pridania tuku, neprilepil sa na panvicu a dokonca ju bolo možné následne umyť bez väčšej námahy. Prvá panvica s nelepivým teflónovým povrchom bola na svete. Nakoľko žiadni výrobcovia domácich potrieb neprejavili záujem, Marc Grégoire sa rozhodol vyrábať svoje revolučné panvice sám. Počas svojho workshopu v Sarcelles vo Francúzsku v roku 1956 predstavil svoju spoločnosť Tefal (skratka pre „Tetrafluor“ a „Aluminium“). Produkty boli predstavené počas ukážok priamo v predajniach, ktoré spočiatku organizovala manželka Colette Grégoire sama. Bol to okamžitý úspech. Predajná sieť sa tvorila a rozširovala veľmi rýchlo, pričom na propagáciu tohto revolučného vynálezu boli použití predvádzači a reklamné plagáty. Výroba prudko stúpala (plagát Savignac). V roku 1959 sa začalo s vývozom tohto veľkolepého vynálezu, avšak Američania boli spočiatku veľmi nedôverčiví. Prelom spôsobila náhodná fotografia Jackie Kennedyovej odchádzajúcej z predajne s Tefal panvicou v ruke, ktorá sa objavila v januári 1961 v tlači. Propagácia v médiách, ktorá začala touto fotkou, preslávila značku Tefal po celom svete. Spoločnosť sa začala rýchlo rozrastať. Spoločnosť s názvom Tefal alebo T-fal (v závislosti od krajiny) získala s rastúcimi ziskami z predaja medzinárodné uznanie v Európe, Afrike, Amerike, na Blízkom východe, v Austrálii a v Japonsku. Vznikli viaceré európske dcérske spoločnosti. V roku 1968 bola spoločnosť Tefal odkúpená skupinou SEB, rozšírila svoj výrobný sortiment a zariskovala vstupom na výrobný trh domácich spotrebičov. Značka sa stala synonymom kreativity a zábavy vo varení: panvice na palacinky, formy na koláče, vaflovač/toastovač, raclette grily a fondue sady, barbecue grily, grilovacie dosky. Každý produkt vynikal vďaka vysokej kvalite nelepivého teflónového povrchu. Produkty z iných spoločností v rámci skupiny, ako napríklad fritézy a žehličky s dvojvrstvovou žehliacou plochou Durilium, sa taktiež úspešne predávali vďaka použitej technológii teflónu. V roku 1980 sa diverzifikácia portfólia produktov zväčšila o žehličky, varné kanvice, telefóny, automatizácie domácností a detské produkty (detská domáca rada). Nehľadiac na dosiahnutú úroveň komerčnej úspešnosti, charakteristickým prvkom značky Tefal sa stala invencia (Ingenio rada). Simply Invent rada produktov uvedená na trh v roku 2007 v spolupráci so spoločnosťou Delo Lindo štúdio zdieľa hodnoty značky Tefal. Ponúka kvalitné produkty s jednoduchým dizajnom, ktoré sú zdokonalené viditeľným dotykom dômyselnosti: varná kanvica, ktorá sa plní ako džbán a všetko, čo treba spraviť, je umiestniť ju pod tečúcu vodu a naplniť ju, ďalej kliešte na vytiahnutie toastu z toastovača atď.

 

Hore